Specialist in sierbeslag Santens gelooft sterk in de architecturale meerwaarde van het juiste beslag in een project. Om goed te kiezen en de kracht van deze details echt te ervaren, is een aantrekkelijke showroom een must. Met het concept Klink & Greep biedt Santens professionele klanten een showroom om hun eigen klanten te inspireren en te adviseren.
Van landelijk over eigentijds tot design: welke interieurstijl je ook ontwikkelt, Santens heeft met haar showroomconcept Klink & Greep het bijpassende sierbeslag. Dat tonen ze graag aan professionele klanten en particulieren in de moderne showrooms bij elk van hun vier winkels. “We zijn in België vrij uniek met zo een ruime toonzaal die alle merken bundelt”, zegt Els Meirlaen. “We begrijpen ook dat niet elke vakspecialist de ruimte, tijd en middelen heeft om een eigen toonzaal in te richten, waar deze producten echt tot hun recht komen. Schrijnwerkers, aannemers en raamfabrikanten kunnen met een gerust hart hun eindklant naar een van onze toonzalen sturen. We adviseren hen, maken samen de juiste keuzes en sturen de offerte en technische fiches naar onze vakspecialist. Die kan vervolgens het beslag zelf plaatsen en rechtstreeks naar zijn klant factureren. Door het keuzeproces aan ons toe te vertrouwen, wint de professionele schrijnwerker veel tijd.”
De showroom omvat maar liefst 1.500 verschillende klinken en grepen, die de klant kan zien, voelen en ten volle ervaren. Je ontdekt er uiteenlopende stijlen van topmerken als FSB, Dauby, Artitec, Fomani, Hermeta en Quincalux. Evengoed zijn er minder courante, verfrissende merken als het Spaanse Didheya of het Italiaanse dnd.
Om vakspecialisten nog beter te ondersteunen bij het adviseren en kiezen van het juiste beslag voor hun eindklant, kregen de showrooms en het bijhorende begeleidingsproces een eigen naam: Klink & Greep. In de schoot van Santens staat dit concept voor een selectie van hoogwaardige en duurzame producten. Productmanager voor Klink & Greep John Danneels: “Ons kwalitatieve en diverse assortiment is een sterke samenwerking met merken die innovatief, flexibel en betrouwbaar zijn. Zowel voor particuliere projecten als voor grootschalige ontwikkelingen op de projectmarkt hebben we de passende producten.”
“We proberen het werk van onze klanten voornamelijk te verlichten door het bieden van een uitgebreide ondersteuning, en dat ook naar hun eindklant toe: van advies in de showroom tot opvolging van de offerte zodat deze administratieve taak wegvalt bij de vakspecialist. Onze interieurexperts nemen dit met vertrouwen van je over. De vakspecialist zelf kan zich dan focussen op de eigen corebusiness en hoeft aan het einde van de rit gewoon de factuur op te sturen naar de eindklant.”
Een tour door de showroom kan zelfs vanuit je eigen bureau, zonder de verplaatsing te maken naar een fysieke Klink & Greep-locatie. De showroom in Gent – de meest uitgebreide van de vier locaties – werd volledig digitaal in kaart gebracht. Op klinkengreep.be verken je het assortiment, samen met je klant, via een virtuele tool. Nog meer inzetten op een totaalbeleving? De virtuele tour van de showroom is ook beschikbaar voor VR.
Neem dan rechtstreeks contact op met Santens Groep.