Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Zo komt Baars & Bloemhoff zijn straffe klantbeloftes na
Zodra een klantorder binnenkomt, treedt een indrukwekkende logistieke keten in actie zodat bestellingen een werkdag later geleverd worden.

Zo komt Baars & Bloemhoff zijn straffe klantbeloftes na

Net als vele andere pionnen in de interieurbouwsector kijkt ook Baars & Bloemhoff uit naar Prowood 2024. De plaatmaterialenspecialist zet er zijn doorgedreven klantservice in de kijker. “We merken dat onze USP’s soms ongeloofwaardig lijken voor de Belgische interieurbouwer. Tijdens de beurs bewijzen we graag het tegendeel”, aldus Bas Schipper, logistiek manager bij Baars & Bloemhoff. Maak je op voor een unieke blik achter de schermen.

Steeds meer wordt Baars & Bloemhoff een gekende waarde in de interieur- en schrijnwerksector. De leverancier van decoratieve plaatmaterialen bouwde in ruim vijftig jaar een krachtige reputatie op in Nederland maar treedt ook in ons land meer naar de voorgrond. “De plaatmaterialenindustrie is een behoorlijk traditionele sector. Als ervaren speler willen we de Belgische markt dus met innovatie en efficiëntie overtuigen. Dat doen we bij Baars & Bloemhoff met veel enthousiasme.” Aan het woord is Patrick D’Ours, verantwoordelijke voor de marktontwikkeling van Baars & Bloemhoff in België. “Voorop in onze aanpak staan een verregaande digitalisering en uitstekende logistiek. Zo maken we onze straffe beloftes waar.”

Door een efficiënte planning en uitvoering maakt Baars & Bloemhoff zijn straffe USP’s waar.

Sterke logistieke keten

De straffe beloftes waarvan sprake, zijn inderdaad niet min. Een USP die bijvoorbeeld veel ongeloof opwekt bij de Belgische interieurbouwer en schrijnwerker is: ‘Voor 17 uur besteld, de volgende leverdag in huis.’ Wetende dat het logistieke centrum van Baars & Bloemhoff zich in Zaandam (NL) bevindt, lijkt deze belofte te mooi om waar te zijn. “Nochtans is het echt zo”, zegt logistiek manager Bas Schipper. “We stellen onze werking zo af dat wat we zeggen, we ook echt realiseren. Enerzijds hebben we een enorme voorraad. Daardoor zijn we niet afhankelijk van externe levertijden. Anderzijds organiseren we onze logistieke werking zo dat er van maandag tot zaterdag 24/24 gewerkt kan worden.”

Zodra het klantorder binnenkomt, treedt een indrukwekkende logistieke keten in actie. Die komt tot stand door de juiste mensen op de juiste plaats en de vooruitstrevende digitalisering waar Baars & Bloemhoff mee uitpakt. Bas: “Het klantorder komt rechtstreeks in ons logistieke centrum terecht, zonder tussenpersoon of extra administratieve taken. Er volgt meteen een kwaliteitscontrole van het aantal bestelde materialen in voorraad en daarna begint het orderpicken en inladen. Ook onze vrachtwagenchauffeurs spelen een belangrijke rol. Hun punctualiteit, correcte levering en brede glimlach maken deel uit van onze dienstverlening.”

Alleen maar voordelen voor de vakman

Is een snelle levering dan echt cruciaal voor een positieve klantervaring? Jazeker, maar voor Baars & Bloemhoff is het veel meer dan dat. Patrick: “Door een snelle levering hoef je als vakman zelf geen, of toch minder, eigen voorraad aanleggen. Dat betekent geen slapend geld en geen enorme fysieke opslagruimte. Je kiest gewoon uit ons brede, kwalitatieve aanbod, waaronder ook solid surface en high-end fineer, en gaat er een dag later mee aan de slag. Zo schakel je snel wanneer een ontwerp plots verandert. Bedrijfszekerheid voor onze klanten, dat is ons doel.”

Ook hun doorgedreven digitalisering onderscheidt Baars & Bloemhoff. Bas: “Ruim zeventig procent van de orders verloopt via de webshop, we hanteren nauwkeurige realtime data over zowel voorraden als levertijden en in ons logistieke centrum werken we met een state-of-the-art warehousemanagementsysteem gekoppeld aan ons ERP-systeem… Dit alles werkt een efficiënte planning en uitvoering in de hand waardoor we die straffe USP’s kunnen waarmaken.”

Het logistieke centrum van Baars & Bloemhoff werkt met een state-of-the-art warehousemanagementsysteem.

Blijven inzetten op persoonlijk contact

Naast hun digitale en geautomatiseerde processen blijft de plaatmaterialenspecialist ook inzetten op een warm, persoonlijk klantcontact via vertegenwoordigers, een vlot bereikbare klantendienst en voor het eerst ook op Prowood. “In Nederland stonden we al vaker op de HoutPro+-beurs, dat was altijd een fijne ervaring. Ook in België willen we tijdens Prowood andere interieurspelers zo beter leren kennen en hopelijk zij ons”, besluit Patrick. “Beursbezoekers maken kennis met ons enthousiaste team en onze efficiënte aanpak. We staan hen bij met informatie en leggen onze werking met veel plezier gedetailleerd uit. Zo merkt de vakman meteen dat samenwerken met Baars & Bloemhoff niets dan voordelen heeft.”   

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met Baars & Bloemhoff.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Telefoonnummer +31 (0) 88 102 8080 E-mailadres [email protected] Website baars-bloemhoff.nl/

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten